woensdag 28 september 2016

De eerste schreden op het pad van videobewerking.... de greenscreen

Menno en ik hebben eergisteren een korte proefopname gemaakt met de videocamera in de studio van de HSL. hierbij hebben we gebruik hebben gemaakt van het zogenaamde greenscreen. Je filmt dan een object voor een groen decor. Met deze opname zijn we aan de slag gegaan om te experimenteren met het videoverwerkingsprogramma wat we willen gaan gebruiken voor het maken van instructievideo's. Met dit programma kan je de groene achtergrond vervangen door foto's of video's waar het object dan deel van gaat uitmaken.

Het resultaat wil ik graag met jullie delen...


Zoals jullie kunnen zien is het al aardig gelukt. Het verhaal is natuurlijk belachelijk en het feit dat de mensen op de rode loper dwars door Menno heenlopen geeft al wel aan dat dit echt de eerste keer is dat we deze montagemogelijkheid gebruiken ;-)
Het heeft vrij lang geduurd voordat we erachter kwamen dat Menno een T-shirt aanhad met een grote hoeveelheid groene accenten..... Niet handig voor een greenscreen opname zijn we nu achter gekomen. Groene accenten van het te filmen object vallen namelijk weg in de montage en dan schijnt de achtergrond er doorheen. Nu snap ik ook hoe Harry Potter kan verdwijnen onder zijn verdwijnmantel in de gelijknamige film...
De afmeting van het groene kader is ook niet helemaal goed gegaan... Menno mist af en toe een hand bij bepaalde bewegingen. Maar ja, zoals eerder gezegd het is een proeffilmpje die ik jullie niet wilde onthouden.

De autocue gaat ook vaste vormen aannemen. Hieronder weer een paar foto's!

Autocue van opzij, nu zwart gemaakt

Autocue van achteren met in het midden de bevestigingsbeugel voor de camera

Geen opmerkingen:

Een reactie posten