zondag 2 oktober 2016

Lazy Sunday Morning....

Vanmorgen is het geen weer om naar buiten te gaan want het regent pijpestelen. Reden genoeg om mij wat meer te verdiepen in audio die we gaan gebruiken op onze video's bij de persoonlijke presentatie van Menno en mij in de button 'Welkom'. Ook kan de ervaring gebruikt worden in de instructievideo's die we later gaan maken. Het liefst wil ik mij bewegen met geluid zonder een vast standpunt voor een microfoon. Al snel kom je dan terecht in draadloze systemen die je al dan niet via USB op een pc kan aansluiten om je audio op te nemen. Het kan nog veel professioneler maar dat is voor mijn doel financieel niet aantrekkelijk. Via diverse internetsites en Youtube ben ik terecht gekomen bij een dasspeldmicrofoontje met redelijk goede recensies. Dit microfoontje kan je eenvoudig via een 3,5 mm jack aansluiten op een opnamerecorder. In mijn geval zal dit gewoon mijn iPhone worden omdat ik gezien heb dat dit prima werkt.
Uiteindelijk heb ik de Rode Smartlav+ besteld bij de Baxshop waar ik ook mijn Voiceover microfoon heb besteld. Het enige wat ik nu nog moet doen is het installeren van een 'recorderapp' van een paar euro. Dit werd aangeraden op diverse reviews op Youtube. Ik kan niet wachten om ermee te gaan experimenteren in de studio en het monteren thuis. Voor de montage van het opgenomen geluid heb ik ook al enkele tips gelezen en deze wil ik graag gaan uitproberen.

Dasspeldmicrofoon

Vandaag heb ik mij ook even gestort op de voorsteltekst van de 'werk in uitvoering' website. Het is de bedoeling dat Menno en ik allebei nog een stukje video gaan opnemen waarin we de website uitleggen met het doel wat we voor ogen hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten