woensdag 5 oktober 2016

Hallo, mijn naam is....

Dit waren de woorden die zo'n 10 keer herhaald zijn in de studio van de HSL. Menno en ik hebben ons 'welkom'filmpje opgenomen voor de 'werk in uitvoering' site van de eindopdracht. We hebben geƫxperimenteerd met het zogenaamde greenscreen. Je staat dan voor een volledig groen scherm als achtergrond en deze kleur kan je dan in de montage vervangen door zo'n beetje alles wat je maar wilt.
Eerst spraken we de tekst uit ons hoofd maar we kwamen er al spoedig achter dat het niet echt makkelijk was. Ik heb toen uiteindelijk een tekst in een app gezet van mijn iPhone en heb die later als autocue gebruikt. Hoe ziet dat er uit.... nou zo....

Autocue met ingetypte tekst

Autocue scrollende tekst

























Hoe ziet dan zo'n montage er eigenlijk uit.... nou zo....



Je ziet eerst de greenscreen opname, vervolgens de opname met een bewegende achtergrond en de uiteindelijk gekozen eindmontage met vaste achtergrond.

Later op de dag hebben Menno en ik nog een paar uur gewerkt aan ons onderzoek van de minor en de visualisering ervan in een te bouwen website. Het valt nog niet mee om een website te bouwen omdat we beide er nog geen ervaring mee hebben. Maar al doende leren wij snel ;-)

Vanavond heb ik ook nog een paar uur gezeten aan de ontwikkeling van de onderzoekwebsite en heb ik de Welkomsfilmpjes in de 'wie zijn wij?' button gehangen van de 'Werk in uitvoering webside'.

Das wel weer genoeg voor vandaag.... tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten