dinsdag 29 november 2016

Zo... das een tijd geleden

 Poeh.... waar zal ik eens beginnen.... Het is al een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb geplaatst.

De afgelopen weken heb ik geen tijd gevonden omdat er heel veel speelde omtrent de minor, thuis en op het werk.

Allereerst de minor.... We hebben keihard gewerkt aan de instructiefilms voor onze minor. Vandaag hebben we de laatste draaidag gehad voor het opnemen van de instructiefilms voor ons meesterstuk.
Al met al hebben we nu zo'n 6 of 7 draaidagen totaal gemaakt en dan bedoel ik ook van negen uur 's morgens tot 4 uur 's middags. Dat zag er in de praktijk ongeveer zo uit....

Dit is de set die wij per draaidag hebben opgebouwd

De pop is onze grootste vriend geworden


Filmen... veel over de vloer kruipen.... schrale knieën tot de macht 8

Veel moeite doen voor een close-up....


Naast de vele draaidagen op de opleidingslocatie hebben we ook menig uur doorgebracht bij mij thuis op zolder om alle  opnames te verwerken tot een mooie instructievideo.
Even een selfie bij het verwerken van de opgenomen shots


Lang leve Pinnacle......


Naast alle bovengenoemde acties heeft ook mijn bedachte autocue het levenslicht gezien en is hij klaar voor gebruik! Op dit moment hebben we nog niet direct de behoefte om hem te gaan gebruiken maar er zijn wel wilde plannen voor de toekomst.

Ik ben recht gevraagd om na te denken of wij het mogelijk is of mijn studiemaat en ik het voor elkaar zouden krijgen om een promotiefilmpje te maken voor de RAV Haaglanden. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen maar 'news travels fast' dat wij de laatste tijd veel bezig zijn met moderne media ;-)

Over moderne media gesproken; ik ben gevraagd om mee te denken over een nieuwe simulatieruimte die we gaan realiseren in ons opleidingscentrum. Het is de bedoeling om een ruimte van 4x4 mtr te gaan inrichten waarin op 3 van de 4 wanden een 360 graden film kan worden afgespeeld op zo'n manier dat het net lijkt of je je op deze 'buiten' locatie bevindt. Het heet 'Immersive Simulation' Ik vind dit heel erg kicke! Ben op dit moment aan het kijken en research aan het doen naar 360 graden camera's waar we uiteindelijk de scenario-opnamen mee gaan maken. Vandaag ook nog gesproken met iemand om als de ruimte gerealiseerd is dit scenario-onderwijs meer handen en voeten te gaan geven.




Dit filmpje laat alvast wat mogelijkheden zien.... Kan niet wachten... Maar het duurt nog een paar maanden voordat we ermee aan de slag kunnen.....


Verder is er bij ons thuis nog een fiets gestolen, ben ik nog bij de huisarts en in het ziekenhuis geweest voor het beoordelen van een mogelijk fractuurtje in mijn voet nadat er een gewichtig iemand tijdens een ambulancetraining erop was gaan staan met zijn veiligheidslaarzen.... Al met al allemaal zaken waar veel tijd in gaat zitten.

Om positief af te sluiten heeft mijn zoontje zilver gewonnen bij een judotoernooi en ben ik morgen een hele dag vrij.... om weer te gaan werken aan mijn minor. Morgen weer een hele dag aan het werk achter de computer om de shots om te bouwen tot een aantrekkelijke instructievideo.

Wat ook erg positief is, is het feit dat we de site en de instructievideo's die we al af hadden gepresenteerd hebben bij 8 verpleegkundigen die voor ons de site en de de skillkaarten hebben uitgeprobeerd. Heel wat positieve feedback die we via een formdesk elektronisch hebben geëvalueerd . Dus we zijn op de goede weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten