dinsdag 1 november 2016

Ochtendje workshop opnamestudio HSL

Het is weer dinsdag dus de file trotserend op weg naar de HSL voor een workshop studio en greenscreen. Vandaag is het extreem druk op de weg en we krijgen onderweg via de mail te horen dat de docent ziek was geworden en dat we in groepjes in de opnamestudio aan het werk zouden gaan. Eenmaal aangekomen in de studio blijkt dat er enige opstartproblemen zijn en dat we uiteindelijk een greenscreenopname gaan doen naar aanleiding van de eerder opgestuurde 5 zinnen die we moesten opgeven bij onze docent. Zo gezegd zo gedaan. Drie minuten "fame" en een opname gemaakt en daarna.... waren we klaar???? Nou niet direct een workshop in mijn ogen maar meer een kennismaking met de locatie van de studio..... Het resultaat krijgen we later nog opgestuurd en kan ik nog niet delen met jullie.
Gelukkig heb ik nog wel wat technische vragen kunnen stellen aan de medewerkers van de studio..... jammer van de ochtend want tijd is wel een dingetje aan het worden....

de opnamestudio HSL

montagetafel opnamestudio HSL































Na de uurtjes op de HSL zijn we weer verder gegaan in mijn eigen 'studio' en hebben wij het eerste instructiefilmpje van ons meesterstuk af kunnen werken. Montage van beelden en voice-over naar aanleiding van ons script. Een pakkende inleiding, mooie instructievideo en een mooie afsluiting zorgden ervoor dat we met een goed gevoel weer wat uren hebben kunnen werken aan ons meesterstuk. Een preview gaan we nog niet geven. De video is aangeboden aan onze docent voor feedback. Onze ROC van het ROCAH was in ieder geval erg enthousiast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten