Eerst over gisteren..... Gisteren zijn Menno en ik al vroeg begonnen en wel om 6:45 ;-( Toen zaten we namelijk in de auto om naar de HSL te gaan voor een bijeenkomst over de minor. De docent weer beter en dus weer een bijeenkomst zo vlak voor het einde van het jaar ;-) Na een uur en een kwartier gedaan te hebben over 30 km door het fantastische uitzicht op rode remlichten op de A4 toch op tijd aangekomen voor het grote zusteroverleg van de Dino's. Wij vormen al ruim 2 jaar een soort lotgenotenclubje van verpleegkundigen boven de veertig die de docentenopleiding zijn gestart en nu in de afrondende fase zitten. Over afronden gesproken... het praktijkexamen ging prima en een onderdeel van een activerende werkvorm hadden we gegoten in een videoboodschap aan de leerlingen. Best gaaf geworden al zeg ik het zelf....
Grote hilariteit alom.... maar het mmoiste was wel weer dat we de les een boost hebben gegeven met iets onverwachts en dat houdt de aandacht erbij van de leerlingen!
Na een algemeen praatje van de docent en een paar vragen gesteld te hebben zijn we toch maar weer naar Naaldwijk teruggegaan om verder te gaan werken aan onze instructievideo's.
Het ruwe opnemen is inmiddels klaar en we hebben al diverse filmpjes klaar staan om beoordeeld te worden door collega's en cursisten.
Gisteren weer de rest van de dag tot aan het begin van de avond achter de pc gezeten.
| Menno woont inmiddels bij mij ;-) |
| Detailshot uit instructiefilm |
![]() |
| Instructie SAD |
![]() |
Instructie EZ-IO
|
En zo is het alweer woensdag, de dag dat mijn zoontje op school zit en naar de BSO gaat, mijn vrouw op een begrafenis is en ik alweer 6 uur aan het werk ben op mijn zolderkamer aan de minor. Films klaarzetten op YouTube, mailen naar de docent, andere filmpjes afmaken, uitnodigingen versturen naar de testcollega's en natuurlijk weer even deze blog bijwerken. Wat gaan er veel uren zitten in deze minor. Aanvankelijk dacht ik dat de aantal uren die ervoor staan veel te veel zijn, maar nu in de praktijk zie ik pas dat er zoveel werk zit in de films, de websites, het onderzoek etc...
Maar uiteindelijk hoop ik wel op een mooi product wat we ook in de praktijk gaan gebruiken en daar gaat het mij om. Natuurlijk ook om de 30EC die ik nodig heb om te kunnen afstuderen.
Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:
Een reactie posten